14 Januari 2012

lumut lagi daaaa..

penat..penat..penat..
kje aku n kawan opis (k.fida n k.ikha) skang nie asik cri lumut jer...hehe

k.ikha,k.fida n hani
ari 2 kat cameron,,ari nie (sabtu) kat jugra plak..
nie pun peluh xabis g trus taip entri nie...rjin x aku..kihkihkih..
kali nie cari buah belinjau, lumut selaginella-wallacei dan dryopteris (paku pakis)
nie la buah belinjau yg boleh jadi kropok pahit 2..tpi sdap taw..
1st time aku tgok buah nie..slalu tgok da jdi kropok 2 je..
 
selaginella-wallacei
dryopteris (paku pakis)

diorg nak tgok jantan betina lumut2 tu..
nasib baik dekat je jugra tu dgn tmpat kje..10 minit da smpai..
tpi seronok la sebab dpt cri semua tu..so budak2 nie leh la buat kajian..senang ckit nak paham..kalu buat teori je diorang kne byangkan sendiri n dapat tgok gmbar je..msti susah nak phm kot..ye x??
sempat bekelah kat tepi sungai (tq k.nab bawa nsi dagang)
nie je la gmbar yg sempat aku upload...lpas nie nak pegi port dickson plak..g mkn angin..
jgn jeles okeyyy..peace!!

2 ulasan:

leeya berkata...

k.nab asik nasi dagang jew klau blanje..hehe

cik hani berkata...

yela...itu je yg senang nk bwak..hehe