03 Oktober 2012

buah koko

assalamualaikum...

sape yang xpenah mkn buah koko???kesian2..hehe
mse kcik2 dlu slalu mkn..sbab ade pokoknye dekat rumah wan...tpi skang da xde disebabkan oleh arus pemodenan..haha
2 hari yg lepas dpt mkn buah koko..da lme xmkn kot...ingatkan da xakan jumpe lgi buah koko scara live dekat dpn mate..akan tetapi aku menjumpainye atas bntuan kawanku kak leha...
semalam aku mnikmati buah koko bersame2 housemate,,kak ayu..ingatkan aku je suke...ghupe2nye k.ayu pon suke...
nie la hasilnye..da masak sgt2..
k.ayu cerite mase die kcik2 die penah keringkan biji buah koko 2..pas da kering 2 die blender biji koko yg da kering 2 sampai jadi serbuk koko...wahh...hebat sungguh k.ayu...tapi k.ayu kate kalau buat air die xde la sdap mcm kat kdai 2...hehe
k.leha sggup blik ke kmpungnye di Perak semate2 nk ambikkan aku buah koko...semate2 okei..(padahal k.leha blik nk jmpe mak ayah die)...hehe..thanks k.leha..lov u..=)

4 ulasan:

eizra_one berkata...

wah....bestnya..pengalaman berharga tu.....rasa cam telioq je akk :-)

Cik Hani (CH) berkata...

telioq kan kak..ade g 1 biji kat umah..hehe

bukan bidadari berkata...

malas aku nk mkn sbb biji dia besar..aku campak kt bwh dik..untung2 tumbuh kt bwh..petik dr atas jew nti ler..ahahahah

Cik Hani (CH) berkata...

cett..rugi je bgi ko mkn ari tu kak...ko buang yea... haha